منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

سوزاندن خانه حضرت زهراء(س)

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۵ ق.ظ


شیعیان آیا می دانستید سوزاندن خانه فاطمه زهراء(س) برای اسلام بهتر است؟!  
بلاذری از ابن عون چنین نقل می کند :  
ان ابابکر ارسل الی علی یرید البیعه فلم یبایع فجاء عمر و معه قبس فتلقته فاطمه علی الباب فقالت فاطمه یابن خطاب اتراک محرقا علی بابی؟ قال نعم ذلک اقوی فیما جاء به ابوک.  
ابوبکر شخصی را نزد علی (ع) فرستاد تا از او برای ابوبکر بیعت بگیرد،اما حضرت علی(ع)بیعت نکرد. عمر با مقداری آتش به درب خانه فاطمه زهراء (س) آمد ؛ حضرت فاطمه (س) فرمود: ای پسر خطاب ! آیا می خواهی خانه مرا آتش بزنی؟عمر گفت:آری،این برای تقویت آن‌چه پدرت آورده (اسلام) بهتر است ! 
انساب الاشراف ، بلاذری ،‌ جلد 2 ، ص 268 ، امر سقیفه ، دارالفکر.  
آیا با سوزاندن خانه دختر پیامبر(ص)می توان دین پیامبر(ص)را تقویت نمود؟ آیا عقل این مطلب را می پذیرد ؟ آیا عمر بن خطاب از جایگاه آن خانه چیزی می دانست ؟  
این خانه همان خانه ای بود که سیوطی در تفسیر درالمنثور از انس بن مالک از پیامبر(ص)درباره ی آن این‌چنین نقل می‌کند :  
قرأ رسول الله هذه الآیه «فی بیوت اذن الله أن ترفع و یذکر فیها اسمه» فقام رجل فقال : أی بیوت هذه یا رسول الله؟قال:بیوت الأنبیاء. فقام إلیه أبوبکر فقال:یا رسول الله هذا البیت منها؟البیت علی و فاطمة ؟ قال نعم من افاضلها .  
پیامبر اکرم(ص)‌این آیه را تلاوت نمودند «(این چراغ پر فروغ) در خانه‏هائی قرار دارد که خداوند اذن فرموده دیوارهای آن را بالا برند (تا از دستبرد شیاطین و هوسبازان در امان باشد) خانه‏هائی که نام خدا در آن برده شود و صبح و شام در آن تسبیح گویند» . مردی پرسید : یا رسول الله ! منظور کدام خانه هاست ؟ پیامبر (ص) فرمود : خانه پیامبران.ابوبکر پرسید:یا رسول الله!خانه علی و فاطمه هم از آنان است؟پیامبر (ص)فرمود:آری،از برترین آنان است.  
السیوطی، عبد الرحمن بن الکمال جلال الدین (متوفای911هـ)، الدر المنثور، ج 6، ص 203، ناشر: دار الفکر - بیروت – 1993 م؛  
الثعلبی النیسابوری أبو إسحاق أحمد بن محمد بن إبراهیم (متوفای427هـ) الکشف والبیان، (متوفای 427 هـ - 1035م)، ج 7، ص 107، تحقیق: الإمام أبی محمد بن عاشور، مراجعة وتدقیق الأستاذ نظیر الساعدی، ناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت، الطبعة: الأولى، 1422هـ-2002م؛  
الثعالبی، عبد الرحمن بن محمد بن مخلوف (متوفای875هـ)، الجواهر الحسان فی تفسیر القرآن، ج 7، ص 107، ناشر: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات – بیروت.  
الآلوسی البغدادی، العلامة أبی الفضل شهاب الدین السید محمود (متوفای1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج 18، ص 174، ناشر: دار إحیاء التراث العربی– بیروت.  
احتمالات موجود بر عدم رعایت حرم خانه وحی، این است که از دیدگاه عمر بن خطاب یقینا پیغمبر نیز در قرائت روایات بالا هم‌چنان در حال هذیان گویی بوده و ان‌چیزی که برای عمر حجت بوده، خود قران است و نه چیز دیگر.  
به راستی کسی که این‌گونه به رسول الله (ص) جسارت و توهین کند، ایا از او می تواند انتظار رعایت ادب و احترام نسبت به دختر رسول خدا را داشت؟  
و در انتها این حدیث پیامبر اکرم (ص)‌ را متذکر می شویم :  
فاطمة بضعة منی فمن أغضبها أغضبنی.  
فاطمه پاره تن من است ، هرکس او را بیازارد مرا آزرده است.  
صحیح بخاری ، ج 4 ، ص 210 و 219 . 
*  یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لاتَدْخُلُواْ بُیُوتَ النَّبِىِ‏ّ إِلا أَن یُؤْذَنَ لَکُمْ. (الأحزاب /53) 
اى افرادى که ایمان آورده‏اید! در خانه‏هاى پیامبر داخل نشوید مگر به شما اجازه داده شود . 
إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا (57/احزاب)  
بى‏گمان کسانى که خدا و پیامبر او را آزار مى‏رسانند، خدا آنان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابى خفت‏آور آماده ساخته است.
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی