منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

ارث به حضرت زهراء (س)

پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲ ق.ظ




ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﺭﺛﯽ ﻧﺮﺳﯿﺪ، ﺍﻣﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺑﻪ ﺍﺭﺙ ﺑﺮﺩ؟
ﺳﻮﺍﻝ: ﺍﮔﺮ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺍﺭﺙ ﺑﻪ جا ﻧﻤﯽ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﻪﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺮﺳﯿﺪﻩ، ﭼﺮﺍﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ (ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ) ﺑﻪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺭﺳﯿﺪ؟

ﭘﺎﺳﺦ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ: ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﻧﺮﺳﯿﺪ، ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﺭﺙ می‌رﺳﯿﺪ ،ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻭﻓﺎﺕﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﻦ ﻭﺭﺛﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ می‌شد ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﻧﺸﺪ،ﺑﻠﮑﻪ ﺧﺎﻧﻪﺧﺎﻟﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪ… ﺗﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺧﻠﻔﺎﯼ ﺍﻣﻮﯼ؛ ﺑﻪ خاطر ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﻧﺒﻮﯼ؛ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪ ﻭ ﺿﻤﯿﻤﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﻧﺒﻮﯼ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﻣﻌﺎﻭﺿﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﻧﺸﺪ،ﭼﺮﺍ ؟چون‌ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺭﺙ ﺑﺎﻗﯽ نمی‌گذارند. ﺍﻣﺎﺍﮔﺮ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯﻭﻓﺎﺕ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ هم‌چنان ۴۷ ﺳﺎﻝ ﺁﻥﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺒﻀﻪ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ؟
 ﺟﻮﺍﺏ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﻋﺪﻩ ﺷﻮﻫﺮ ﻣﺘﻮﻓﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷﻮﻫﺮ ﮐﻨﺪ.ﺍﻣﺎ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮﻫﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺪﺕ ﻋﺪﻩ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﻌﻤﻮﻻ ۴ ﻣﺎﻩ و ﺩﻩ ﺭﻭﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﻧﺪﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﻨﺪ.‏(ﺍﻟَّﺬِﯾﻦَ ﯾﺘَﻮَﻓَّﻮْﻥَ ﻣِﻨْﮑُﻢْ ﻭَﯾﺬَﺭُﻭﻥَ ﺃَﺯْﻭَﺍﺟًﺎ ﯾﺘَﺮَﺑَّﺼْﻦَﺑِﺄَﻧْﻔُﺴِﻬِﻦَّ ﺃَﺭْﺑَﻌَﻪَ ﺃَﺷْﻬُﺮٍ ﻭَﻋَﺸْﺮًﺍ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺑَﻠَﻐْﻦَ ﺃَﺟَﻠَﻬُﻦَّ ﻓَﻠَﺎ ﺟُﻨَﺎﺡَﻋَﻠَﯿﮑُﻢْ ﻓِﯿﻤَﺎ ﻓَﻌَﻠْﻦَ ﻓِﯽ ﺃَﻧْﻔُﺴِﻬِﻦَّ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ ﻭَﺍﻟﻠَّﻪُ ﺑِﻤَﺎ ﺗَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَﺧَﺒِﯿﺮٌ‏) ‏(ﺍﻟﺒﻘﺮﻩ/ ۲۳۴‏) ‏
«ﻭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﻣﯿﺮﻧﺪ ﻭﻫﻤﺴﺮﺍﻧﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺎﻩ ﻭ ﺩﻩ ﺭﻭﺯ،ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﮑﺸﻨﺪ ‏(ﻭ ﻋﺪﻩ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ‏)! ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﻣﺪﺗﺸﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ، ﮔﻨﺎﻫﯽ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﻪﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ، ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡﺩﻫﻨﺪ ‏(ﻭ ﺑﺎ ﻣﺮﺩ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺧﻮﺩ، ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﻨﻨﺪ). ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻋﻤﻞ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ، ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ.»
ﺍﻣﺎ ﺍﻣﻬﺎﺕ المومنین ﻭ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﻣﺎﺩﺍﻡ ﺍﻟﻌﻤﺮ ﺩﺭﻋﺪﻩ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺣﻖ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﯿﻢ ﻭﻗﺘﯽ
ﮐﻪ ﺯﻥ ﺩﺭ ﻋﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮﻫﺮ ﺑﺎﺷﺪ این هم ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺯ ﻗﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ: «ﻭَﻟَﺎ ﺃَﻥْ ﺗَﻨْﮑِﺤُﻮﺍ ﺃَﺯْﻭَﺍﺟَﻪُ ﻣِﻦْ
ﺑَﻌْﺪِﻩِ ﺃَﺑَﺪًﺍ ﺇِﻥَّ ﺫَﻟِﮑُﻢْ ﮐَﺎﻥَ ﻋِﻨْﺪَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻋَﻈِﯿﻤًﺎ‏» (ﺍﻷﺣﺰﺍﺏ/ ۵۳‏) 
ﻭﺷﻤﺎ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﯾﺪ ﻫﺮﮔﺰ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻭﻓﺎﺕ ﺍﯾﺸﺎﻥ، ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﺁﻭﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻧﺰﺩ
ﺧﺪﺍ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ!
 ﭘﺲ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺳﺎﺩﻩ ﺯﻧﺎﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺣﻖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﺎﺩﺍﻡ ﺍﻟﻌﻤﺮ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻠﮏ ﺷﺨﺼﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺸﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻭﻓﺎﺕ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ،ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪ .
پاسخ:
استدلال به این ایات به ضرر وهابیت است چرا؟
چون اقایان اقرار کردند ازواج پیامبر امهات المومنین هستند و از خصلت امهات المومنین چیست؟ حق ازدواج بعد از رسول را ندارد،پس تا اینجا ثابت شد امهات المومنینی ویژگی ندارد.الا عدم ازدواج بعد از پیامبر. از وهابیت ممنون هستیم که این را ثابت کردند.
اما رسوایی وهابیت یکی و دو تا نیست.
اقایان می گویند ازواج پیامبر حق مالکیت نداشتند، بلکه حق سکونت داشتند. خوب اگر فقط حق سکونت داشتند وحق مالکیت نداشتند ان وقت عایشه با اجازه چه کسی خانه پیامبر را به معاویه فروخت؟ مگر شما نمی گویید بعد از وفات ازواج النبی خانه باید به بیت المال برگردد، پس چرا عایشه ان‌را فروخت؟
واشترى ( معاویة ) من عائشة منزلها ، یقولون بمائة وثمانین ألف درهم ویقال بمائتی ألف درهم وشرط لها سکناها حیاتها.
معاویه منزل عائشه را به صد و هشتاد هزار درهم و بعضی گفته اند به دویست هزار درهم خریداری نمود، مشروط به این که عائشه تا آخر عمر در آنجا سکونت داشته باشد.
الطبقات الکبری ، ج 8 ، ص 165.
نکته بعدی اینجاست ازواج النبی فقط خانه رسول الله را به ارث نبردند،بلکه عمر زمین هایی که مربوط به رسول الله بوده را هم به انها ارث داده و انها را مختار کرد در ارث بردن خیبر و یا محصولات خیبر.
بخارى ازطریق پسر عمر بن خطاب، چنین نقل می‌کند :
حدیث ابْنِ عُمَرَ، أَنَّ النَّبِیَّ (صلى الله علیه وسلم) عَامَلَ خَیْبَرَ بِشَطْرِ مَا یَخْرُجُ مِنْهَا مِنْ ثَمَرٍ أَوْ زَرْعٍ، فَکَانَ یُعْطِی أَزْوَاجَهُ مِائَةَ وَسْقٍ: ثَمَانُونَ وَ سْقَ تَمْرٍ، وَعِشْرُونَ وَ سْقَ شَعِیرٍ؛ فَقَسَمَ عُمَرُ خَیْبَرَ فَخَیَّرَ أَزْوَاجَ النَبِیِّ (صلى الله علیه وسلم) أَنْ یُقْطِعَ لَهُنَّ مِنَ الْمَاءِ وَالأَرْضِ أَوْ یُمْضِیَ لَهُنَّ، فَمِنْهُنَّ مَنِ اخْتَارَ الأَرْضَ وَمِنْهُنَّ مَنِ اخْتَارَ الْوَسْقَ، وَکَانَتْ عَائِشَةُ اخْتَارَتِ الأَرْضَ.
رسول خدا از درآمد خیبر هشتاد کَیل خرما و بیست کَیل جو به همسران خویش مى‌پرداخت، عمر تصمیم گرفت خیبر را تقسیم کند و لذا همسرا ن پیامبر را آزاد گذاشت که یا از زمین سهمى بگیرند یا از محصول آن، عائشه زمین را انتخاب کرد.
البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله (متوفای256هـ)، صحیح البخاری، ج 2، ص 820،
بر فرض بگیریم ازواج در خانه ها می توانند زندگی کنند و حق سکونت دارند، ان وقت با به ارث بردن خیبر توسط عایشه چه کنیم؟ با فروختن خانه پیامبر توسط
عایشه چه کنیم؟

  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی