منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی


اهل سنت برای مبرا کردن خلفای خود و هم‌چنین های برای بقیه بزرگان خود من جمله طلحه و زبیر و غیره به این‌ها یک استدلال می کنند. حال می خواهیم باهم بخش کوچکی از جنایات ان‌ها را بررسی کنیم تا ببنیم چقدر ان‌ها با این ایه سنخیت داشته اند. 
خداوند در قرآن کریم مى‌فرماید: 

وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الْأَنْصارِ وَالَّذینَ  اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ  لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً ذلِکَ  الْفَوْزُ الْعَظیم‏. التوبة / 100. 
پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و افرادى که به نیکى از آن‌ها پیروى کردند،  خداوند از آن‌ها خشنود گشت، و آن‌ها (نیز) از او خشنود شدند و باغ‌هایى از بهشت  براى آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیردرختانش جارى است جاودانه در آن خواهند  ماند و این است پیروزى بزرگ! 
نکته اول: در کجای این ایه اشاره به خلفا کرده است؟ 
نکته دوم : در کجای این ایه همه را خدا مورد رضایت خود قرار داده است؟ مثل گفته باشد کلهم سابقون الاولون در صورتی که خداوند تخصیص داده است .
نکته سوم: باطل کل عقیده اهل سنت با استعمال قید "من" در این ایه، اگر قرار می‌بود خداوند همه را مورد رضایت خود قرار می داد،یا باید از قید کلهم استفاده می کرد و یا این که کل من را از اینجا بر می داشت. اما وقتی خداوند از قید "من"  استفاده می کند ،یعنی ان کسانی از الاولون که سابقه بیشتر داشته اند. در صورتی که نه عمر سابقه خوبی در اسلام اوردن دارد و نه ابوبکر، لذا خداوند با این استعمال ان کسانی را مورد رحمت خود قرار می دهد که از سابقون باشند .
نکته چهارم: ایا خداوند همه سابقون را مورد رحمت قرا می دهد؟ جواب خیر، این رحمت تا زمانی می باشد که:  

إِنَّ الَّذِینَ یُبَایِعُونَکَ إِنَّمَا یُبَایِعُونَ اللَّهَ یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ فَمَن نَّکَثَ فَإِنَّمَا یَنکُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَیْهُ اللَّهَ فَسَیُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا (10) 
در حقیقت کسانى که با تو بیعت مى‏کنند جز این نیست که با خدا بیعت مى‏کنند دست‏خدا بالاى دستهاى آنان است پس هر که پیمان‏شکنى کند تنها به زیان خود پیمان مى‏شکند و هر که بر آنچه با خدا عهد بسته وفادار بماند به زودى خدا پاداشى بزرگ به او مى‏بخشد (10) 
و هم‌چنین 
وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا  الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها وَمَساکِنَ طَیِّبَةً فی‏ جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوانٌ  مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیم‏. 
خداوند به مردان و زنان با ایمان، باغ‌هایى از بهشت وعده داده که نهرها از زیر  درختانش جارى است جاودانه در آن خواهند ماند و مسکن‏هاى پاکیزه‏اى در بهشت‌هاى  جاودان (نصیب آن‌ها ساخته) و (خشنودى و) رضاى خدا، (از همه این‌ها) برتر است و  پیروزى بزرگ، همین است! 
و هم‌چنین 
إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أُوْلَئکَ هُمْ خَیرُْ  الْبرَِیَّةِ. جَزَاؤُهُمْ عِندَ رَبهِّمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تجَْرِى مِن تحَْتهَِا الْأَنهَْارُ خَلِدِینَ فِیهَا أَبَدًا (رَّضىِ‏َ اللَّهُ عَنهُْمْ وَرَضُواْ عَنْهُ)  ذَالِکَ لِمَنْ خَشىِ‏َ رَبَّه‏.  البینة / 7 و 8. 
افرادى که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترین مخلوقات (خدا) یند!.  پاداش آن‌ها نزد پروردگارشان باغ‌هاى بهشت جاویدان است که نهرها از زیر درختانش  جارى است همیشه در آن مى‏مانند! (هم) خدا از آن‌ها خشنود است و (هم) آن‌ها از خدا  خشنودند و این (مقام والا) براى کسى است که از پروردگارش بترسد! 
نتیجه: خداوند تا زمانی انها را مورد رحمت خود قرار می دهد که شروط بیعت خود با رسول و خدا و داشتن ایمان و عمل صالح و تقوای الهی را پیشه کنند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۱/۱۲
  • ۱۶۸ نمایش
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی