منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

شبهه: مغایرت کفر همسر پیامبر با ایات و روایات

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۵۰ ب.ظ



یروی علی ابن ابراهیم القمی عن أبیه (ابراهیم ابن هاشم) عن محمد بن أبی عمیر عن هشام بن سالم عن أبی عبدالله (علیه السلام) : (صحبت های پیامبر در آنچه که در اسرا  و معراج اتفاق افتاد را ذکر می کند و در اینجا به اختصار آورده ام ) قال النبی : ثم خرجت فانقاد لی نهران نهر یسمى الکوثر و نهر یسمى الرحمة فشربت من الکوثر و اغتسلت من الرحمة ثم انقادا لی جمیعا حتی دخلت الجنة فإذا على حافتیها بیوتی و بیوت أزواجی و اذا ترابها کالمسک ، تفسیر قمی، ج 2 ،ص11.
ترجمه: تا اینکه وارد بهشت شدم و در کنار آن خانه هایم و خانه های همسرانم قرار داشت و خاک آن همانند مسک بود.
این روایت، ایمان عایشه و دیگر ازواج پیامبر (صلی الله علیه وسلم) را ثابت می‌کند.
ولا تنکحوا المشرکات حتی یؤمن (221بقره)
و با زنان مشرک تا ایمان نیاورده اند؛ ازدواج نکنید.
آیا پیامبر با زنان کافر ازدواج کرده؟
إن الذین یرمون المحصنات الغافلات المؤمنات لعنوا فی الدنیا و الآخرة ولهم عذاب عظیم (23 نور)
بی گمان کسانی که زنان پاکدامن بی خبر از هرگونه بدکاری و مؤمن را متهم می سازند، در دنیا و آخرت لعنت شده اند، و عذاب بزرگی برای آنهاست.
این آیات طبق تفاسیر شیعه درباره پاکدامنی و برائت از او نازل شده و خدا برای عایشه صفات محصنه و مومنه را که ملزم اثبات ایمان است به کار می برد.
ولا تمسکوا بعصم الکوافر(10 ممتحنه)
به عقد زنان کافر تمسک مجویید (و آنها را رها کنید.)
 این آیه با زنان کافر ازدواج نکنید و اگر کافر شدند رهایشان کنید.
پاسخ شیعه:
این فرد برای مطهر کردن چهره عایشه امده به یک روایت از کتب شیعه استناد کرده که ازواج پیامبر در بهشت خانه دارند .
اولا) طبق عقیده شما وهابی ها هر انسانی دو خانه دارد، یکی در بهشت و دیگری در جهنم. پس عایشه هم دو خانه دارد،یکی در بهشت و یکی در جهنم.
حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرِ بْنُ أَبِی شَیْبَةَ وَأَحْمَدُ بْنُ سِنَانٍ قَالَا حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِیَةَ عَنْ الْأَعْمَشِ عَنْ أَبِی صَالِحٍ عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ) مَا مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا لَهُ مَنْزِلَانِ مَنْزِلٌ فِی الْجَنَّةِ وَمَنْزِلٌ فِی النَّارِ فَإِذَا مَاتَ فَدَخَلَ النَّارَ وَرِثَ أَهْلُ الْجَنَّةِ مَنْزِلَهُ فَذَلِکَ قَوْلُهُ تَعَالَى{ أُولَئِکَ هُمْ الْوَارِثُونَ {
پیغمبر فرمود: هرکسی 2 تا منزل دارد، یک منزل در بهشت و یک منزل در جهنم .
سنن ابن ماجه، کتاب الزهد، باب صفة الجنة، ج 12، ص 388 ،ح 4332.
اما ایا عایشه  واقعا بهشتی بود؟
در کتب اهل سنت روایتی است با سند صحیح که پیامبر فرمودند:
خوارج سگان اهل جهنم هستند.«الخوارج کلاب أهل النار.» سنن ابن ماجه، ج 1،ص 61 .
و عایشه کسی بود که بر علیه مولا علی (ع) در جنگ جمل خروج کرد، لذا جزو خوارج شد که حکم خوارج را هم رسول الله داده اند.
اما سوال پیش می اید: ایا هر کسی زن پیامبر شد دلیلی بر بهشتی بودنش است؟ دلیل بر عدم کفر اوست؟
پاسخ: خیر. زیرا خداوند می فرماید: 
یَا نِسَاء النَّبِیِّ مَن یَأْتِ مِنکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرًا. ﴿30﴾ 
اى همسران پیامبر هر کس از شما مبادرت به کار زشت آشکارى کند عذابش دو چندان خواهد بود و این بر خدا همواره آسان است (30) 
 
 
و همچنین عایشه با خروج کردن بر علیه مولا علی (ع) دچار کفر عظیم شد، زیرا مخالف ایه زیر عمل کرد.
وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى .
و در خانه‏هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینتهاى خود را آشکار مکنید. 
و این ایه موید این است عایشه با خروج کردن بر مولا علی (ع) به روزگار جاهلیت برگشته و بر کفر و شرک خود پایدار ماند.
اما این مفلس ناصبی برای طهارت عایشه امد گفت ایه نازل شده، با زنان مشرک تا ایمان نیاوردند، ازدواج نکنید. باید عرض کنم که پیامبر در ازدواج با عایشه به سنت حضرات نوح و لوط عمل کردند. همان طور که ان‌ها با کفار ازدواج کردند، پیامبر هم بنا بر مصلحتی با کفار ازدواج کرد. 
اما به ایه ای استناد کرد.عایشه پاک دامن است و هر کسی پاک دامنی را تهمت زند مورد لعن خدا است. خوب طبق ایه ابوبکر و زنش و پیامبر شما مورد لعن خدا هستند که تصدیق زنای عایشه را کردند، همان طور که در صحیح بخاری امده است:
إنی والله لقد عَلِمْتُ أَنَّکُمْ سَمِعْتُمْ ما یَتَحَدَّثُ بِهِ الناس وَوَقَرَ فی أَنْفُسِکُمْ وَصَدَّقْتُمْ بِهِ وَلَئِنْ قلت لَکُمْ إنی بَرِیئَةٌ وَاللَّهُ یَعْلَمُ إنی لَبَرِیئَةٌ لَا تُصَدِّقُونِی بِذَلِکَ وَلَئِنْ اعْتَرَفْتُ لَکُمْ بِأَمْرٍ وَاللَّهُ یَعْلَمُ أَنِّی بَرِیئَةٌ لَتُصَدِّقُنِّی والله ما أَجِدُ لی وَلَکُمْ مَثَلًا إلا أَبَا یُوسُفَ إِذْ قال «فَصَبْرٌ جَمِیلٌ وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ على ما تَصِفُونَ».
به خدا سوگند مى‌دانم که شما این تهمت را شنیده‌اید، و به آن اطمینان کرده‌ و این مطالب را تصدیق کرده اید، اگر بگویم: من مرتکب این گناه نشده‌ام، خداوند مى‌داند که من مرتکب نشده‌ام (سودى ندارد) شما سخنم را باور و مرا تصدیق نخواهید کرد؛ اما اگر به انجام آن اعتراف کنم؛ در حالى که انجام نداده‌ام، مرا تصدیق و این مطلب را باور مى‌کنید. هیچ مثلى را براى خود و شما نمى یابم جز کلام پدر یوسف که گفت: (فصبر جمیل والله المستعان على ما تصفون.)
البخاری الجعفی، ابوعبدالله محمد بن إسماعیل (متوفای256هـ)، صحیح البخاری، ج2، ص945، ح2518،کتاب الشهادات، بَاب تَعْدِیلِ النِّسَاءِ بَعْضِهِنَّ بَعْضًا، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة ، بیروت، الطبعة: الثالثة، 1407 ـ 1987.
عایشه قسم جلاله می خورد که ابوبکر صدیق شما زنایش را تصدیق کرده است، خوب یا باید بگوید ابوبکر صدیق نیست و کذاب است یا باید بگوید صدیق است. اگر بگوید کذاب است که هم کفرش را ثابت کرده اید و هم لعن خدا بر او را. زیرا به عایشه شما گفته زانی و اگر نه او صدیق است .پس طبق نظر شما ابوبکر صدیق شما راست گفته عایشه زانیه است.
در پایان هم عارض می شویم همان طور که حضرات نوح و لوط با کفار ازدواج کردند، پیامبر هم به سنت انها عمل کرد و با کفار ازدواج کرد.
ولیکن ابوبکر و زنش قائل بر زانیه بودن عایشه هستند که به قول وهابی ها اینها ملعون در دنیا و اخرت هستند.
وقتی عایشه دروغ می‌گوید!
در ایات اولیه ی سوره ی تحریم ایاتی آمده که اثبات میکند عایشه به رسول الله (ص) دروغ گفته است.
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَکَ تَبْتَغِی مَرْضَاتَ أَزْوَاجِکَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿۱﴾ 
اى پیامبر چرا براى خشنودى همسرانت آنچه را خدا براى تو حلال گردانیده حرام مى‏کنى خدا[ست که] آمرزنده مهربان است (1)
در صحیح بخاری در مورد شان نزول این ایه امده است که عایشه به دروغ به رسول الله (ص) گفت دهانتان بوی مغافیر می‌دهد تا رسول الله (ص) دیگر نزد زینب عسل ننوشد!
سمعت عَائِشَةَ (رضی الله عنها) أَنَّ النبی (صلى الله علیه وسلم) کان یَمْکُثُ عِنْدَ زَیْنَبَ بِنْتِ جَحْشٍ وَیَشْرَبُ عِنْدَهَا عَسَلًا فَتَوَاصَیْتُ أنا وَحَفْصَةُ أَنَّ أَیَّتَنَا دخل علیها النبی (صلى الله علیه وسلم) فَلْتَقُلْ إنی أَجِدُ مِنْکَ رِیحَ مَغَافِیرَ أَکَلْتَ مَغَافِیرَ .فَدَخَلَ على إِحْدَاهُمَا فقالت له: ذلک. فقال: لَا بَلْ شَرِبْتُ عَسَلًا عِنْدَ زَیْنَبَ بِنْتِ جَحْشٍ وَلَنْ أَعُودَ له. فَنَزَلَتْ «یا أَیُّهَا النبی لِمَ تُحَرِّمُ ما أَحَلَّ الله لک» إلى «إن تَتُوبَا إلى اللَّهِ» لِعَائِشَةَ وَحَفْصَةَ «وَإِذْ أَسَرَّ النبی إلى بَعْضِ أَزْوَاجِهِ» لِقَوْلِهِ بَلْ شَرِبْتُ عَسَلًا.
 
از عایشه شنیدم که گفت: رسول خدا (ص) پیش زینب بنت حجش مى‌ماند و عسل مى‌نوشید، من و حفصه بایک‌دیگر قرار گذاشتیم که رسول خدا پیش هر کدام از ما که آمد به او بگوئیم : از تو بوى مغافیر به مشام ما مى‌رسد، آیا مغافیر خورده‌ای؟ رسول خدا پیش یکى از آن‌ها آمد و او همین را گفت. رسول خدا فرمود: نه بلکه در خانه زینب بنت جحش عسل خورده‌ام؛ ولى دیگر تکرار نمى‌کنم؛ پس این ایه نازل شد « یا ایها النبى ...» .
صحیح البخاری، الرقم5267.
خب طبق صحیح بخاری عایشه به رسول الله (ص) دروغ گفته است!
اما ببینیم حکم دروغ چیست؟
«ﺇِﻥَّ ﺍﻟﺼِّﺪْﻕَ ﯾَﻬْﺪِﯼ ﺇِﻟَﯽ ﺍﻟْﺒِﺮِّ، ﻭَﺇِﻥَّ ﺍﻟْﺒِﺮَّ ﯾَﻬْﺪِﯼ ﺇِﻟَﯽ ﺍﻟْﺠَﻨَّﺔِ،ﻭَﺇِﻥَّ ﺍﻟﺮَّﺟُﻞَ ﻟَﯿَﺼْﺪُﻕُ، ﺣَﺘَّﯽ ﯾَﮑُﻮﻥَ ﺻِﺪِّﯾﻘًﺎ، ﻭَﺇِﻥَّ ﺍﻟْﮑَﺬِﺏَﯾَﻬْﺪِﯼ ﺇِﻟَﯽ ﺍﻟْﻔُﺠُﻮﺭِ، ﻭَﺇِﻥَّ ﺍﻟْﻔُﺠُﻮﺭَ ﯾَﻬْﺪِﯼ ﺇِﻟَﯽ ﺍﻟﻨَّﺎﺭِ،ﻭَﺇِﻥَّ ﺍﻟﺮَّﺟُﻞَ ﻟَﯿَﮑْﺬِﺏُ ﺣَﺘَّﯽ ﯾُﮑْﺘَﺐَ ﻋِﻨْﺪَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﮐَﺬَّﺍﺑًﺎ .»
ﺑﺨﺎﺭﯼ ( 6094) ﻭﻣﺴﻠﻢ (2607) .
ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺭﺍﺳﺘﮕﻮﯾﯽ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑه سوی ﻧﯿﮑﯽ،ﺭﻫﻨﻤﻮﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﻭ ﻧﯿﮑﯽ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ. ﻭ ﺷﺨﺺ، ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﯼ ﺻﺪﯾﻘﯿﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ﻭﻫﻤﺎﻧﺎﺩﺭﻭﻏﮕﻮﯾﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑه سوی ﻓﺴﻖ ﻭ ﻓﺠﻮﺭ ﺳﻮﻕ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ . ﻭ ﻓﺴﻖ ﻭ ﻓﺠﻮﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪﺟﻬﻨﻢ ﻣﯽ ﮐﺸﺎﻧﺪ. ﻭ ﺷﺨﺺ، ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍ ﺯﻩ ﺍﯼ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﯼ دروغ‌گویان ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﯽ شود.
این هم از فضایل بی‌شمار عایشه! دروغ گفتن به رسول الله (ص) هم اضافه شد.
خداوند در قرآن فرموده ام المومنین بودن در صورتی فضیلت است که تقوا داشته باشند. ازواج النبی (ص)«ایه ی ۳۲ ،احزاب». ایا دروغ گویی نشانه ی نقض تقوا نیست؟؟؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۲۹
  • ۲۷۹ نمایش
  • سید عباس سیدی

مغایرت-کفر-همسر-پیامبر-با-ایات-و-روایات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی