منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

طلاق عایشه و حفصه در منابع اهل سنت

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۴۷ ب.ظ


طبق روایتی که اهل سقیفه از پیامبر (صلی الله علیه و آله) نقل می کنند عایشه دیگر همسر پیامبر نیست !!!
عده ای شبهه وارد می کنند که روایات طلاق عایشه تنها در کتب شیعه آمده، غافل از اینکه در کتب اهل سنت (سقیفه) هم روایاتی وجود دارد که طبق آن عایشه بعد از خروجش بر ضد امیرالمومنین (علیه السلام) دیگر همسر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نیست.
پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) به همسرانش رو کردند و گفتند:

هرکدام از شماها از خدا ترسید و مرتکب فاحشه مبینه نشد و بر امام زمان خود خروج نکرد ،همسر من خواهد بود در آخرت.
کنز العمال ، جلد ۱۲، صفحه ۱۴۲ـ۱۴۳، حدیث ۳۴۴۰۱.
منظور انداختن از مقام ام المومنینی است.
 

https://t.me/seyyedabbas_133/561 

 

 و روی عن الباقر (علیه السلام) أنه قال : لما کان یوم الجمل وقد رشق هودج عائشة بالنبل قال أمیر المؤمنین (علیه السلام) : والله ما أرانی إلا مطلقها فأنشد الله رجلا سمع من رسول الله (صلى الله علیه وآله) یقول : یا علی أمر نسائی بیدک من بعدی لما قام فشهد ؟ فقال : فقام ثلاثة عشر رجلا فیهم بدریان فشهدوا : أنهم سمعوا رسول الله (صلى الله علیه وآله) یقول علی بن أبی طالب (علیه السلام) : " یا علی أمر نسائی بیدک من بعدی " قال : فبکت عائشة عند ذلک حتى سمعوا بکاءها فقال علی (علیه السلام) : لقد أنبأنی رسول الله (صلى الله علیه وآله) بنبأ فقال : إن الله تعالى یمدک یا علی یوم الجمل بخمسة آلاف من الملائکة مسومین . 
از حضرت باقر (علیه السّلام) روایت است که فرمودند :  
چون در روز جمل هودج عائشه را تیر باران کردند ، أمیر المؤمنین (علیه السّلام) فرمود : به خدا سوگند هیچ راهى جز اینکه پس از طلاق او را از منصب امّ المؤمنینى خلع کنم ندارم ، سپس روى به جماعت نموده و فرمود : هر کدامتان را به خدا قسم مى دهم که اگر این سخن پیامبر که فرمود : « اى علىّ طلاق زنان من ( خلع از منصب امّ المؤمنینى ) پس از من بدست تو است » را شنیده است برخاسته و گواهى دهد.
در این هنگام سیزده مرد که دوتاى آنان از أصحاب بدر بودند بر صحّت این حدیث شهادت دادند .
پس با دیدن این صحنه عائشه گریه کرد به طورى که صداى گریه اش را همه شنیدند .
الاحتجاج - الشیخ الطبرسی - ج 1 - ص 241.
این روایتی که اشاره به طلاق دارد که مسعودی شافعی اشاره می کند.
مسعودی از تاریخ نویسان شهیر اهل سنت در کتابش آورده است:
وروی أن الحسین (علیه السلام) عند ما فعلت عائشة وجه إلیها بطلاقها، وکان رسول الله (ص) جعل طلاق أزواجه بعده إلی أمیر المؤمنین (ع) وجعله أمیر المؤمنین بعده إلی الحسن، وجعله الحسن إلی الحسین (علیهما السلام) وقال النبی (صلوات الله علیه): إن فی نسائی من لا ترانی یوم القیامة وتلک من یطلقها الأوصیاء بعدی.
روایت شده است امام حسین (علیه السلام) هنگامی‌که عایشه آن کار (جلوگیری دفن بدن امام حسن نزد قبر پیامبر (ص) و تیر باران او) را انجام داد، طلاقش را فرستاد. رسول خدا (صلی الله علیه وآله) طلاق زنانش را بعد از خودش به امیر مؤمنان (علیه السلام) و آن حضرت این امر را به امام حسن (علیه السلام) و آن حضرت این امر را به امام حسین (علیه السلام) واگذار کردند. رسول خدا فرمود: در میان زنان من کسانی هستند که در روز قیامت مرا نمی‌بینند و آنها کسانی هستند که اوصیای (جانشینان بر حق) من بعد از من آنها را طلاق می‌دهند.
اثبات الوصیة، ص 173.
همین مطلب مسعودی را  شیخ حر هم به استناد از عالمی نقل می کند.
إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ،جلد:٢نویسنده:حر عاملی، محمد بن حسن مصحح:اعلمی، علاء الدین، مقدمه نویس:مرعشی، شهاب الدین،ناشر:موسسه الاعلمی للمطبوعات،محل نشر:بیروت – لبنان- ج 2 -ص 255 - ح 907.
این هم طلاق حفصه:
2283- حدثنا سَهْلُ بن مُحَمَّدِ بن الزُّبَیْرِ الْعَسْکَرِیُّ ثنا یحیى بن زَکَرِیَّا بن أبی زَائِدَةَ عن صَالِحِ بن صَالِحٍ عن سَلَمَةَ بن کُهَیْلٍ عن سَعِیدِ بن جُبَیْرٍ عن بن عَبَّاسٍ عن عُمَرَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلى الله علیه وسلم) طَلَّقَ حَفْصَةَ ثُمَّ رَاجَعَهَا .
سنن أبی داود، ج 2 ،ص 285، اسم المؤلف:  سلیمان بن الأشعث أبو داود السجستانی الأزدی الوفاة: 275 ، دار النشر : دار الفکر -  - ، تحقیق : محمد محیی الدین عبد الحمید.
 

https://t.me/seyyedabbas_133/569 
 

 البته خود عمر بن صحاک هم اقرار دارد که مودت و محبتی بین پیامبر و حفصه نبوده است،بلکه به خاطر عمر بوده که پیامبر حفصه را طلاق نداده. به این مطلب دقت کنید:
وَاللَّهِ لَقَدْ عَلِمْتِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلى الله علیه وسلم) لاَ یُحِبُّکِ. وَلَوْلاَ أَنَا لَطَلَّقَکِ رَسُولُ اللَّهِ (صلى الله علیه وسلم).
 به خدا سوگند خودت مى‌دانى که رسول خدا (ص) تو را دوست ندارد و اگر من نبودم تو را طلاق مى‌داد. 
النیسابوری، مسلم بن الحجاج أبو الحسین القشیری (متوفای261هـ)، صحیح مسلم، ج 2، ص

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۲۳
  • ۸۱۵ نمایش
  • سید عباس سیدی

طلاق-عایشه-و-حفصه-در-منابع-اهل-سنت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی