منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

مولا علی (ع)، عایشه را قاتل عثمان می داند!!!

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۳ ب.ظ




این هم سند و برگی زرین به کارنامه طلایی عایشه، که با سند صحیح مولا علی (ع) صریحا عایشه را قاتل عثمان بن عفان می داند. 
حدثنی أحمد بن إبراهیم الدورقی،حدثنا أبو النضر،حدثنا إسحاق بن سعید،عن عمرو بن سعید،حدثنی سعید بن عمرو،عن ابن حاطب، قال :«أقبلت مع علی یوم الجمل إلى الهودج ، وکأنه شوک قنفذ من النبل ، فضرب الهودج ، ثم قال : إن حمیراء إرم هذه أرادت أن تقتلنی کما قتلت عثمان بن عفان . فقال لها أخوها محمد : هل أصابک شیء ؟ فقالت : مشقص فی عضدی . فأدخل رأسه ، ثم جرها إلیه فأخرجه».
ابن حاطب می گوید : در روز جنگ جمل به همراه علی (علیه السلام) به سمت هودج عایشه رفتیم در حالی که هودج ، بر اثر اصابت تیرها همانند خارپشت شده بود. پس علی (علیه السلام) به هودج زد و گفت : حمیراء (عایشه) این تیرها را گذاشته بود تا مرا بکشد آن چنان که عثمان بن عفان را کشت! 
محمد بن ابی بکر – برادر عایشه – به عایشه گفت : آیا چیزی به تو خورده ؟ عایشه گفت : تیری به بازویم خورده . پس محمد بن ابی بکر سرش را داخل هودج کرد و تیر را خارج کرد. 
انساب الأشراف للبلاذری - وقعة الجمل - مقتل طلحة بن عبید الله - ح 945 - با سند صحیح. 
 

http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=196&pid=124837&hid=945    

بررسی سند روایت: 
احمد بن ابراهیم بن کثیر بن زید الدورقی: ثقة .
تقریب التهذیب لابن حجر - ج 1- ص 77 -ش .3  

 
http://lib.eshia.ir/40336/1/77 

  
هاشم بن القاسم بن مسلم اللیثی أبو النضر: ثقة .
تقریب التهذیب لابن حجر - ج 1 - ص 570- ش 7256. 
 

http://lib.eshia.ir/40336/1/570 
 

اسحاق بن سعید بن (نه عن!) عمرو بن سعید بن العاص: ثقة. 
تقریب التهذیب لابن حجر - ج 1 - ص 101- ش 356 .
 

http://lib.eshia.ir/40336/1/101  
 

*در نام این راوی ، تصحیف حاصل شده است و بن به عن تبدیل شده است: 

http://islamtxt.ir/node/474 

سعید بن عمرو بن سعید بن العاص: ثقة .
تقریب التهذیب - ج 1 -ص 239 -ش 2370 .
 

http://lib.eshia.ir/40336/1/239
 

محمد بن حاطب بن الحارث الجمحی: صحابی. 
تقریب التهذیب - ج 1- 473 -ش 5800 .
 

http://lib.eshia.ir/40336/1/473
 

بد نیست نظر علمای اهل سنت را در مورد قاتلین عثمان بدانیم چیست: 
طبق اعتقاد مسلّم اهل سنت، افرادى که در قضیه کشته شدن عثمان شرکت داشته‌اند، کافر، ستمگر، فاسق و اهل آتش هستند. 
ابن حزم اندلسى مى‌گوید: 

فقتلوه ولا خیر من ذلک عند أحد لعن الله من قتله والراضین بقتله فما رضی أحد منهم قط بقتله... فساق محاربون سافکون دما حراما عمدا بلا تأویل على سبیل الظلم والعدوان فهم فساق ملعون. 
عثمان را کشتند، هیچ کس این عمل را ستایش نمى‌کند، خدا لعنت کند کسى را که عثمان را کشت وآن که به کشته شدنش راضى بود... خون حرامى را عمداً و ستمگرانه ریختند، اینان فاسقان نفرین شده هستند. 
إبن حزم الظاهری، علی بن أحمد بن سعید أبو محمد (متوفای456هـ)الفصل فی الملل والأهواء والنحل، ج 4، ص 123 ـ 125، ناشر: مکتبة الخانجی، القاهرة. 
شمس الدین ذهبى در تاریخ الإسلام مى‌نویسد: 
فکل هؤلاء نبرأ منهم ونبغضهم فی الله، ونکل أمورهم إلى الله عز وجل... 
از تمام افرادى که در کشته شدن عثمان شرکت داشتند بیزارى مى‌جوئیم و به خاطر خدا با آنان دشمن هستیم و عاقبت کار آنان را به خدا واگذار مى‌کنیم. 
الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ)، تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج 3، ص 654، تحقیق د. عمر عبد السلام تدمرى، ناشر: دار الکتاب العربی - لبنان/ بیروت، الطبعة: الأولى، 1407هـ - 1987م. 
و در جاى دیگر مى‌نویسد: 
وروى سلیمان بن أبی شیخ، عن عبد الله بن صالح العجلی قال: أقبل الحکم بن هشام یرید مندلا، فلما جلس قال له أصحاب مندل: یا أبا محمد، ما تقول فی عثمان قال: کان والله خیار الخیرة، أمیر البررة، قتیل الفجرة... 
از حکم بن هشام سؤال شد: نظر تو در باره عثمان چیست؟ گفت: به خدا سوگند، او بر گزیده نیکان، پیشواى نیکوکاران، کشته شده به وسیله بدکاران بود.... 
الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ)، تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، ج 11، ص 93، تحقیق د. عمر عبد السلام تدمرى، ناشر: دار الکتاب العربی - لبنان/ بیروت، الطبعة: الأولى، 1407هـ - 1987م؛ 
المزی، یوسف بن الزکی عبدالرحمن أبو الحجاج (متوفای742هـ)، تهذیب الکمال، ج 7، ص 158، تحقیق: د. بشار عواد معروف، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ – 1980م. 
ابن کثیر دمشقى سلفى مى‌نویسد: 
ولقد أحسن بعض السلف إذ یقول وقد سئل عن عثمان: هو أمیر البررة، وقتیل الفجرة، مخذول من خذله، منصور من نصره. 
چه نیکو گفته‌اند بعضى از گذشتگان هنگامى که از عثمان سؤال شد گفت: عثمان پیشواى نیکو کاران و کشته بدکاران است، ذلیل و خوار شد کسى که او را خوار کرد و یارى شده است کسى که او را یارى کرد..
القرشی الدمشقی، إسماعیل بن عمر بن کثیر أبو الفداء (متوفای774هـ)، البدایة والنهایة، ج 7، ص 222، ناشر: مکتبة المعارف – بیروت. 
بخارى در تاریخ الکبیر و الأوسط و بسیارى دیگر از بزرگان اهل سنت نوشته‌اند که، عائشه همواره قاتلین عثمان را نفرین مى‌کرد و مى‌گفت: 
قُتِلَ وَاللَّهِ مَظْلُومًا لَعَنَ اللَّهُ قَتَلَتَهُ... 
عثمان مظلومانه کشته شد، خدا لعنت کند قاتلان او را.... 
البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله (متوفای256هـ)، التاریخ الصغیر (الأوسط)، ج 1، ص 95، تحقیق: محمود إبراهیم زاید، ناشر: دار الوعی، مکتبة دار التراث - حلب، القاهرة، الطبعة: الأولى، 1397هـ – 1977م؛ 
البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله (متوفای256هـ)، التاریخ الکبیر، ج 4، ص 358، تحقیق: السید هاشم الندوی، ناشر: دار الفکر؛ 
النمیری البصری، أبو زید عمر بن شبة (متوفای262هـ)، تاریخ المدینة المنورة، ج 2، ص 265، تحقیق علی محمد دندل ویاسین سعد الدین بیان، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت - 1417هـ-1996م؛ 
البلاذری، أحمد بن یحیى بن جابر (متوفای279هـ) أنساب الأشراف، ج 2، ص 298؛ 
إبن أبی الدنیا، أبو بکر عبد الله بن محمد بن عبید (متوفای281هـ(، مجابو الدعوة، ج 1، ص 65؛ 
الطبرانی، سلیمان بن أحمد بن أیوب أبو القاسم (متوفای360هـ(، المعجم الکبیر، ج 1، ص 88، تحقیق: حمدی بن عبدالمجید السلفی، ناشر: مکتبة الزهراء - الموصل، الطبعة: الثانیة، 1404هـ – 1983م؛ 
القرشی الدمشقی، إسماعیل بن عمر بن کثیر أبو الفداء (متوفای774هـ(، البدایة والنهایة، ج 7، ص 195، ناشر: مکتبة المعارف – بیروت. 
هیثمى پس از نقل روایت مى‌گوید: 
رواه الطبرانی ورجاله رجال الصحیح غیر طلق وهو ثقة. 
طبرانى این روایت را نقل کرده و تمام راویان آن راویان صحیح بخارى هستند؛ غیر از طلق که او نیز مورد اعتماد است. 
الهیثمی، علی بن أبی بکر (متوفای807هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 9، ص 97، ناشر: دار الریان للتراث /‏ دار الکتاب العربی - القاهرة، بیروت – 1407. 
أبو بکر آجرى به نقل از حذیفة مى‌نویسد: 
حدثنا أبو محمد عبد الله بن صالح البخاری، قال: حدثنا إسحاق بن إبراهیم قال: حدثنا حماد بن یزید، عن ابن عون، عن الولید [ أبی ] بشر، عن جندب، عن حذیفة قال: قد ساروا إلیه والله لیقتلنه، قال: قلت: فأین هو؟ قال: فی الجنة، قال: قلت: فأین قتلته؟ قال: فی النار والله. 
حذیفه گفته است: عثمان را کشتند، گفتم: او اکنون کجا است؟ گفت: در بهشت، گفتم: قاتلان او کجا هستند؟ گفت: به خدا سوگند در آتش. 
الآجری، أبی بکر محمد بن الحسین (متوفای360هـ) الشریعة، ج 4، ص 1996، ح 1464، تحقیق الدکتور عبد الله بن عمر بن سلیمان الدمیجی، ناشر: دار الوطن - الریاض / السعودیة، الطبعة: الثانیة، 1420 هـ - 1999 م. 
کلام ابن تیمیه : 
ابن تیمیه نیز می‌گوید : 
فإنه لم یقتله إلا طائفة قلیلة باغیة ظالمة. 
منهاج السنة النبویة ،ج 6 ،ص 296.
کسانی که او را کشتند جز گروهی سرکش و ظالم نبودند ! 
و در جای دیگر نیز می‌گوید : 
وأما الساعون فی قتله فکلهم مخطئون بل ظالمون باغون معتدون. 
منهاج السنة النبویة، ج 6 ،ص 297، اسم المؤلف: أحمد بن عبد الحلیم بن تیمیة الحرانی أبو العباس الوفاة: 728 ، دار النشر : مؤسسة قرطبة - 1406 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق :د. محمد رشاد سالم. 
کسانی که در راه کشتن او تلاش کردند ، همگی در اشتباه بوده ظالم ، سرکش و تجاوزکار بودند! 
کلام ابن کثیر : 
ابن کثیر نیز در مورد قاتلین عثمان می‌گوید : 

وکان قد کتبه مروان بن الحکم على لسان عثمان ... وعنده أن هؤلاء الذین خرجوا على أمیر المؤمنین عثمان (رضی الله عنه) من جملة المفسدین فی الأرض ولا شک أنهم کذلک ... هؤلاء البغاة الخارجین على الإمام ... وإنما هؤلاء الجهلة البغاة متعنتون خونة ظلمة مفترون. 
البدایة والنهایة ،ج 7 ،ص 186، حوادث سنة 35 هـ. ، اسم المؤلف: إسماعیل بن عمر بن کثیر القرشی أبو الفداء الوفاة: 774 ، دار النشر : مکتبة المعارف - بیروت .
مروان بن حکم ، نامه‌ای از زبان عثمان نوشت ... او اعتقاد داشت که کسانی که بر عثمان خروج کرده‌اند ، مفسد فی الارض بودند ... و شکی نیز در این مطلب نیست (که آنان این چنین بودند) ... آنان سرکشانی بودند که بر امام خروج کرده بودند ... آنان جاهلانی سرکش ، سختگیر ، خائن ، ظالم و تهمت‌زننده بودند !
کلام ذهبی : 
ذهبی نیز در مورد آنان چنین نقل می‌کند که : 
وروى سلیمان بن أبی شیخ ، عن عبد الله بن صالح العجلی قال : أقبل الحکم بن هشام یرید مندلا ، فلما جلس قال له أصحاب مندل : یا أبا محمد ، ما تقول فی عثمان قال : کان والله خیار الخیرة ، أمیر البررة ، قتیل الفجرة ، منصور النضرة ، مخذول الخذلة . اما خاذله فقد خذل ، وأما قاتله فقد قتل ، وأما ناصره فقد نصر 
تاریخ الإسلام، ج 11 ،ص 93 .
روزی حکم بن هشام (از علما و ثقات راویان اهل سنت) می‌خواست به نزد مندل برود؛ وقتی که نشست ، اصحاب مندل از او پرسیدند : ای ابا محمد ! نظر تو در مورد عثمان چیست‌؟ 
گفت : او به خدا برترین برترین‌ها بود ؛ امیر نیکان ، و کسی که به دست بدکاران کشته شد ؛ کسی که بزرگان او را یاری کردند و افراد ذلیل او را خوار ساختند ؛ و هرکس که او را خوار کرد ، خود خوار شد ؛ و هر کس که او را کشت ، خود کشته شد ؛ و هرکس که او را یاری کرد ، خود یاری شد . 
کلام عبد العزیز دهلوی : 
لقد بغى على الخلیفة الثالث جمع من أهل مصر وخرجوا علیه، وساعدهم على ذلک من أسلم من الیهود والنصارى والمجوس فی عهد الخلیفتین وطبعاً کان هدفهم الإطاحة بالاسلام. 
تحفه اثنا عشریة ،ص 8 .
گروهی از مردم مصر بر خلیفه سوم خروج کرده و بر او شوریدند؛ و عده‌ای از کسانی که از یهود و نصارا و مجوس در زمان دو خلیفه اسلام آورده‌ بودند او را یاری کردند ؛ و طبیعتا هدف آنان نابودی اسلام بود .
هم چنین می‌گوید : 
انّ المحاصرین لعثمان بغاة. 
کسانی که بر عثمان خروج کردند ، خارجی بودند . 
الشیعة وأهل البیت ،ص 152. 
و در جایی دیگر چنین می‌گوید : 
انّ قتلته أو من ساعد قاتلیه على قتله هم الذین أیّدوا السبئیة، ومنهم تکوّنت... . 
قاتلین عثمان ، یا کسانی که در کشتن او کمک کردند ، همان کسانی هستند که به سبئیان کمک کرده و فرقه سبئیه از همان‌ها به وجود آمد ! 
الشیعة والتشیع ،ص 77 .

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۰۸
  • ۱۰۰ نمایش
  • سید عباس سیدی

-عایشه-را-قاتل-عثمان-می-داند

مولا-علی-ع-

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی