منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

شبهه:نفی تبلیغ امامت

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۰۵ ب.ظ

 
شبهه:
در ادامه اعترافات علمای تراز اول شیعه مبنی بر اینکه امامت تبلیغ نشده مثل سایر اصول دین . 
عالم معروف شیعه شریف مرتضی بدون تعصب الفاظ را به دو دسته تقسیم می‌کند. الفاظ جلی و الفاظ خفی . و حدیث غدیر و حدیث منزلت را جزو الفاظ خفی یعنی الفاظ غیر صریح تقسیم می‌کند و این همان چیزی است که اهل سنت  قائل به آن است . 
شریف المرتضی ...
و اما النص الخفی : فهو الذی لیس فی صریحه لفظه النص بالامامه و انما ذلک فی فحواه و معناه کخبر الغدیر و خبر تبوک .
کتاب رسائل الشریف المرتضی، ج1 ،ص339.
منتظر اعترافات بعدی باشید . 
کاری از کانال رفع شبهات منهاج السنه .
پاسخ شیعه:
باز هم کانال منهاج السنه دست به سیره علمای خود که تدلیس است، زده و در اوردن نقل قول علمای شیعه و ترجمه ان خیانت کرده است. این اقایان با تقطیع سخنان سید مرتضی می خواهند به مسئله بطلان امامت و خلافت مولا علی (ع) برسند. حال ببنیم نظر سید مرتضی در اصل این مطلب چیست:
مرحوم سید مرتضی در مجموعه رسائل خویش در مورد نص بر امامت می نویسد:
«إن النص على ضربین : موسوم بالجلی ، وموصوف بالخفی . وأما الجلی : فهو الذی یستفاد من ظاهر لفظه النص بالإمامة ، کقوله علیه السلام ( هذا خلیفتی من بعدی ) و ( سلموا على علی علیه السلام بأمرة المؤمنین )...وأما النص الخفی : فهو الذی لیس فی صریحة لفظه النص بالإمامة ، وإنما ذلک فی فحواه ومعناه، کخبر الغدیر ، وخبر تبوک » .
نص بر دو گونه است: جلی و خفی. اما نص جلی نصی است که از ظاهر لفظ تصریح به امر امامت فهمیده می شود، مانند قول پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که در مورد حضرت علی (علیه السلام) که فرمودند: ( هذا خلیفتی من بعدی؛ علی خلیفه ی بعد از من است) و ( سلموا على علی (علیه السلام) بأمرة المؤمنین؛ و بر علی به عنوان أمیر و پیشوایی مؤمنین سلام کنید...)
ونص خفی که نصی است که تصریح به امامت از صریح متن فهمیده نمی شود؛ بلکه این امر از معنا و مفهوم لفظ فهمیده می شود، همانند خبر غدیر و خبر تبوک.
 رسائل شریف مرتضی، ج1، ص339.
همان طور که می بینید سید مرتضی اولا لفظ صریح بر اصل امامت مولا را اقتدا می کند و سناریو بطلان امامت و خلافت این وهابی ها رد می شود.
ثانیا ایشان می فرماید خود ماجرای غدیر هم از طریق معنا و مفهوم هم می توان اثبات امامت کرد. در حالی که شما این مسئله را به طور کلی رد می کنید و می گوید معنای ان هم به معنای خلافت و امامت نیست بلکه به منظور دوستی است. حالا چگونه نظر شما با نظر سید مرتضی یکی است که می گوید سید هم همان قول وهابیه را می گوید؟
خوب سید فرموده از نص خفی با توجه به معنا می توان به مفهوم امامت رسید همان طور که علمای شما مانند سبط بن جوزی می گوید با توجه به جمله پیامبر من کنت مولا فعلیه مولا دلیلی و نصی بر خلافت و امامت حضرت علی (ع) است. سید دقیقا نظر علمای اهل سنت را داده است. هذه نص صریح فی اثبات امامه و قبولی طاعه علی (ع) ( سبط بن جوزی تذکره الخواص)
حیا نمی کنید اینقدر دروغ می بندید؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۰۵
  • ۳۵۲ نمایش
  • سید عباس سیدی

نفی-تبلیغ-امامت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی