منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

حضرت محسن (ع)

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۵۳ ق.ظ


از کجا شیعیان می گویند که فرزند سقط شده حضرت زهراء (س) پسر بوده است؟

پاسخ:

در قرآن آمده است که خداوند به زکریای پیامبر(ص) گفت به تو فرزندی به نام یحیی خواهم داد؛آیا اگر رسول خدا(ص)طبق وحی با خبر شده باشند که فرزند امیرمومنان پسر است آیا اشکالی دارد؟ 
َا زَکَرِیَّا إِنَّا نُبَشِّرُکَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ یَحْیَى لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِیًّا﴿مریم/7﴾ 
اى زکریا ما تو را به پسرى که نامش یحیى است مژده مى‏دهیم که قبلا همنامى براى او قرار نداده‏ایم. 
فَنَادَتْهُ الْمَلآئِکَةُ وَهُوَ قَائِمٌ یُصَلِّی فِی الْمِحْرَابِ أَنَّ اللّهَ یُبَشِّرُکَ بِیَحْیَى مُصَدِّقًا بِکَلِمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَسَیِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِیًّا مِّنَ الصَّالِحِینَ ﴿أل عمران/39﴾ .
پس در حالى که وى ایستاده [و] در محراب [خود] دعا مى‏کرد فرشتگان او را ندا در دادند که خداوند تو را به [ولادت] یحیى که تصدیق کننده [حقانیت] کلمة الله [=عیسى] است و بزرگوار و خویشتن‌دار [=پرهیزنده از آنان] و پیامبرى از شایستگان است مژده مى‏دهد. 
و هم‌چنین خداوند به حضرت مریم نیز وحی نمودند. 
إِذْ قَالَتِ الْمَلآئِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهًا فِی الدُّنْیَا وَالآخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ ﴿45/آل عمران﴾ 
[یاد کن] هنگامى [را] که فرشتگان گفتند اى مریم خداوند تو را به کلمه‏اى از جانب خود که نامش مسیح عیسى‏بن‏مریم است مژده مى‏دهد، در حالى که [او] در دنیا و آخرت آبرومند و از مقربان [درگاه خدا] است. 
همان‌گونه که خداوند به حضرت مریم وحی کرد که فرزندی به نام مسیح عیسی بن مریم به او عطا شد. به حضرت زهرا (س) نیز وحی کرده است. حال ان‌که علمای به نام و شهیر اهل سنت اقرار به برتری حضرت زهرا (س) بر حضرت مریم (س) دارند. 
و الذی أمیل إلیه أن فاطمة البتول أفضل النساء المتقدمات و المتأخرات من حیث إنها بضعة رسول الله (صلی الله علیه و سلم)‌، بل و من حیثیات أخر أیضا ... و هذا سائغ علی القول بنبوة مریم أیضا، إذ البضعیة من روح الوجود و سید کل موجود لا أراها تقابل بشیء و أین الثریا من ید المتناول؟ 
نظر من این است که فاطمه بتول أفضل از تمام زنان اولین و آخرین است از جهت این‌که او پاره تن رسول الله (صلی الله علیه و‌‌ سلم) است و از سایر جهات هم همین‌گونه است و ... حتی اگر ما قائل شویم که حضرت مریم نبی بوده است [چون برخی از بزرگان أهل سنت معتقدند که حضرت مریم و آسیه (علیهما السلام) نبی بوده‌اند]، باز هم فاطمه أفضل از او است؛ زیرا پاره تن روح وجود عالم هستی و پاره تن سید تمام موجودات است [یعنی رسول الله (صلی الله علیه و‌‌ سلم)] و با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. چه زمانی می‌تواند این دست‌های بشری به ستاره ثریا برسد؟ و از همین جاست که فضیلت ایشان بر عائشه نیز ثابت است. 
روح المعانی- ج ۳- ص ۱۵۵ .
سوال ما اینجاست:چگونه می شود خداوند به حضرت زکریا وحی نازل می کند،اما نمی شود به خاتم النبییین و سید المرسلین وحی نازل نکند؟ 
چگونه می شود که افضلیت حضرت زهرا (س) بر همه زنان ثابت است و بر ایشان وحی نشود اما بر مریم وحی شود؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۱۴
  • ۱۴۹ نمایش
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی