منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

شبهه:منظور از ارث انبیا دانش است؟

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳ ق.ظ

اولا که منظور از ارث علم است همان طور که دراین آیه ی  تصریح شده است
ولَقَدْ آتَیْنَا دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ عِلْمًا👉 وقَالَا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی فَضَّلَنَا عَلَى کَثِیرٍ مِنْ عِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ ﴿۱۵﴾
و به راستى به داوود و سلیمان دانشى عطا کردیم و آن دو گفتند ستایش خدایى را که ما را بر بسیارى از بندگان باایمانش برترى داده است (۱۵)
ووَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُود وقَالَ یَا أَیُّهَا النَّاسُ عُلِّمْنَا مَنْطِقَ الطَّیْرِ وَأُوتِینَا مِنْ کُلِّ شَیْءٍ إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْفَضْلُ الْمُبِینُ ﴿۱۶﴾
و سلیمان از داوود میراث یافت و گفت اى مردم ما زبان پرندگان را تعلیم یافته‏ ایم و از هر چیزى به ما داده شده است راستى که این همان امتیاز آشکار است (۱۶)
پاسخ شیعه:
من اول تشکر می کنم از شما که این ایه را اوردید که با اوردن ان اساس مذهب خود را دادی بر باد
زیرا در ایه 15 امده علم به سلیمان عطا شد و با این ایه ثابت می شود علم را ارث نمی برند بلکه علم فضل الهی هست و ان را هم خداوند عطا می کند و ارث چیزی هست که ورثه از وارث خود به ارث می برد وقتی چیزی را که خداوند به او عطا کرده چطوری سلیمان می خواهد از داوود ارث ببرد؟ 😂
یه خورده اون عقلت رو به کار بنداز، چون علم را خدا به سلیمان عطا کرد و وقتی عطا شده دیگر ارث بردن چه معناست؟ ثانیا سلیمان باید از داوود ارث ببرد حال انکه اگر علم ارث بوده چرا خداوند به سلیمان داده در حالی که باید از داوود به ارث می برد و ارث چیزی هست که وارث بر ورثه خود بر جای می گذارد و نه اینکه از خدا ارث ببرد اینها مسائل حقوقی هست که از هر جاهلی بپرسی بهت می گوید و بهت می فهماند که ارث را شما از بابات می بری نه اینکه خدا بهت عطا کنه مگر اینکه بگویی بابای سلیمان خداست و خدا به او ارث را تحویل داده 
اما دقیق همین نظر رو خود مفسرین و محققین اهل ذلت هم دارند دقت بفرماید
«فخر رازی» از اندیشمندان بزرگ اهل تسنّن و صاحب تفسیر معروف «کبیر» در ذیل آیه 16 سوره نمل (وَ وَرِثَ سُلَیمانُ داوُدَ) مینویسد:
فَقَد اختَلَفُوا فِیهِ، فَقالَ الحَسَنُ: المالُ؛ لِأنَّ النُّبُوَّةَ عَطِیَّةٌ مُبتَدَأةٌ وَ لاتُورَثُ. اللهُ تَعالی جَعَلَ سَبَبَ الإِرثِ فِیمَن یَرِثُ المَوتَ عَلی شَرائِطَ وَ لَیسَ کَذلِکَ النُّبُوَّةُ لِأنَّ المَوتَ لایَکُونُ سَبَباً لِنُبُوَّةِ الوَلَدِ. فَمِن هذا الوَجهِ یَفتَرِقانِ.
در مورد ارث سلیمان از داود[علیهماالسّلام] اختلاف شده است. حسن [بصری] گفته است: مقصود از ارث، مال است؛ چرا که نبوّت و پیامبری موهبت و عطای الهی بوده و قابل توارث نیست. خدای متعال مرگ فرد را سبب ارث بردن از او قرار داده است.
ولی نبوّت و علم به مجرّد مرگ، به وارث منتقل نمیشود تا عنوان ارث بر آن صادق باشد. پس از این جهت، مال و نبوّت با یکدیگر تفاوت دارند.
 (مأخذ: تفسیر کبیر، ج24، ص186)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۱/۳۱
  • ۱۶۲ نمایش
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی