منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سایتی متفاوت و قوی جهت دفاع از اهل بیت در مقابل نواصب

منهاج البدعه الامویه

سلام علیکم

ان شا الله به حول قوه الهی و به مدد مولایمان سیدنا علی بن ابی طالب، صاعقه های سنگینی در این سایت بر رئوس وهابیت خواهیم زد

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

کشف یکی از دروغ های ابن تیمیه

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۱۴ ب.ظ



ابن تیمیه ، بنیان گذار تفکرات باطل وهابیت در مورد شیعه می گوید :

والیهود تسدل أثوابها فی الصلاه وکذلک الرافضه.
شیعه مانند یهود در هنگام نماز تسدل می‌کند .
منهاج السنه النبویه ، ج ۱ ،ص ۲۵ ، منهاج السنه النبویه ، اسم المؤلف:  أحمد بن عبد الحلیم بن تیمیه الحرانی أبو العباس الوفاه: ۷۲۸ ، دار النشر : مؤسسه قرطبه – ۱۴۰۶ ، الطبعه : الأولى ، تحقیق : د. محمد رشاد سالم.
معنای سدل :
۱.پارچه ای که دور خودشان می پیچند و شانه هایشان را لخت می‌گذارند.
۲.پارچه ای روی بدن خود می اندازند و آستین ندارد.
۳.با لباسی که دکمه هایش باز است.
تمام شیعه می‌دانند، حتی اهل سنت می دانند که هیچ شیعه ای این طور نماز نمی‌خواند .
اگر شما تا به حال دیده اید عکس،فیلم ویا… برای ما بفرستید.
تمامی علمای شیعه اتفاق دارند که این کار مکروه است و علما می‌گویند این کار باعث تشبه به یهود است و آن را مکروه می دانند .
نظرات علمای شیعه در این زمینه :

۱.محقق حلی در کتاب المعتبر در مورد سدل می نویسد :
یکره السدل فی الصلاه ذکره علم الهدى ( ره ) فی المصباح. سدل (منظور همان کاری است که یهودیان در نماز انجام می‌دهند)در نماز مکروه است همان‌طوری که سید مرتضی در المصباح اشاره کرده است .
المعتبر، ج 2 ،ص 267 ، المؤلف : المحقق الحلی الوفاه : 676 ، تحقیق وتصحیح : عده من  الأفاضل / إشراف : ناصر مکارم شیرازی ، دارالنشر : مؤسسه سید الشهداء (ع) –قم.
۲.علامه حلی در کتاب تحریر الاحکام در مورد سدل می نویسد :
۶۳۳ . الثامن : یکره السّدل فی الصلاه کما یفعل الیهود ، وهو ان یتلفّف بالإزار ، فیدخل فی الإزار ولا یرفعه على کتفیه . وهذا تفسیر أهل اللغه فی اشتمال الصّمّاء .
مساله هشتم : سدل در نماز مکروه است چنان چه یهود این کار را انجام می‌دادند . و سدل عبارت است از اینکه دور خودشان پارچه ای بپیچند و داخل در إزار(لباسی مانند پیراهن) شوند و نمازگذار آن را بر روی کتف هایش نیندازد و تفسیر علمای اهل لغت از سدل که همان اشتمال الصّمّاء است ، این چنین است .
تحریر الأحکام، ج 1، ص 199 ، المؤلف : العلامه الحلی الوفاه : 726 : تحقیق : الشیخ إبراهیم البهادری / إشراف : جعفر السبحانی ، دارالنشر : مؤسسه الإمام الصادق (ع) : سنه النشر : 1420 ، الطبعه : الأولى.
۳.علامه حلی در کتاب منتهی المطلب می نویسند :
الخامس : قال ابن إدریس : یکره السّدل فی الصّلاه کما یفعل الیهود ، وهو أن یتلفّف بالإزار ولا یرفعه على کتفیه ، وهذا تفسیر أهل اللَّغه فی اشتمال الصّمّاء . وهو اختیار السّیّد المرتضى .
پنجم : ابن ادریس (از فقهای شیعه) می گوید : سدل در نماز همان‌طوری که یهود انجام می داد ، مکروه است . (علامه سدل را تعریف می‌کنند ، چنان چه تعریف سدل گذشت) و این قول را می فرمایند مورد اختیار و قبول سید مرتضی نیز می باشد .
منتهى المطلب، ج 4 ،ص 250 ، المؤلف : العلامه الحلی الوفاه : 726 ، تحقیق : قسم الفقه فی مجمع البحوث الإسلامیه ، دارالنشر : مؤسسه الطبع والنشر فی الآستانه الرضویه المقدسه ، سنه النشر : 1415 ، الطبعه : الأولى.
علت کراهت سدل چیست ؟
خود علامه در همان جا یک روایتی صحیح ، از زراره و او از امام باقر (علیه السلام) نقل می‌کند که :

ویدلّ على کراهیه السّدل : ما رواه ابن بابویه فی الصّحیح ، عن زراره ، عن أبی جعفر (علیه السّلام) ، قال : « خرج أمیر المؤمنین (علیه السّلام) على قوم فرآهم یصلَّون فی المسجد قد سدلوا أردیتهم ، فقال : ما لکم قد سدلتم ثیابکم کأنّکم یهود قد خرجوا من فهرهم یعنی بیعتهم ، إیّاکم وسدل ثیابکم.»
 یک روز امیر المؤمنین (علیه السلام)عده ای را دیدند که در مسجد نماز می‌خوانند و ردای خود را مانند یهودیان سدل کردند و به دور خود پیچیده اند. حضرت فرمودند : این چه کاری است . شما مانند یهودیان عمل می‌کنید . حضرت از جمع آنان خارج شدند و به آنان فرمودند :  شما از این کار بر حذر باشید .
منتهى المطلب، ج 4 ،ص 250 ، المؤلف : العلامه الحلی الوفاه : 726 ، تحقیق : قسم الفقه فی مجمع البحوث الإسلامیه ، دارالنشر : مؤسسه الطبع والنشر فی الآستانه الرضویه المقدسه ، سنه النشر : 1415 ، الطبعه : الأولى.
 بخاری در صحیح خودش در باب علامه المنافق ، حدیثی در شناخت منافقین آورده است بدین صورت که :
حدثنا سلیمان أبو الربیع قال حدثنا إسماعیل بن جعفر قال حدثنا نافع بن مالک بن أبی عامر أبو سهیل عن أبیه عن أبی هریره عن النبی (صلى الله علیه وسلم) قال آیه المنافق ثلاث إذا حدث کذب وإذا وعد أخلف وإذا أؤتمن خان.
پیامبر فرمودند : منافق سه نشانه دارد : هنگامی که صحبت می‌کند دروغ می‌گوید ،هنگامی که وعده دهد خلف وعده می‌کند و هنگامی که امانت دار شود و امانتی به او سپرده شود خیانت می‌کند . 
با توجه به این حدیث و همچنین کشف دروغ ابن تیمیه و مشخص شدن اینکه ابن تیمیه جزو دروغ‌گویان و بالتبع منافقین است ، آیا یک شخص منافق می‌تواند شیخ الاسلام باشد ؟
آیا بهتر نبود حداقل ابن تیمیه کتاب های علمای شیعه زمان خودش را می‌خواند ؟
به راستی چرا وی به دروغ پردازی علاقه دارد ؟
نظر شما در مورد این شخص دروغ گو و منافق چیست؟
پاسخ چیست؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۲/۰۸
  • ۱۶۵ نمایش
  • سید عباس سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی